Kärsitkö niskahartiaseudun ongelmista? Keskity näihin 3 asiaan!

Uncategorized May 08, 2020

Tässä kolme asiaa mihin kannattaa keskittyä, jos kärsit niskahartiaseudun ongelmista:

1. SÄÄNNÖLLISYYS: Liiku säännöllisesti ja pyri tauottamaan esimerkiksi työpäiviä riittävän usein varsinkin, jos teet istumatyötä. Lyhyet harjoitukset pitkin päivää ovat nykytutkimusten perusteella tehokkaita. Näin saadaan purettua kehon passiivisuutta ja pystytään pitämään kehon liikkuvuutta yllä.

2. TUKILIHAKSET: Repivät ja liian haastavat ja väkisin tehtävät liikkeet, yksipuoliset ja pitkät harjoitteet eivät kehitä. Kehoa tulee liikuttaa mahdollisimman monipuolisesti oikealla tavalla, jos halutaan edetä nousujohteisesti kohti luonnollista ja vaivatonta liikettä.

Monesti liikkeet kohdistuvat ainoastaan pinnallisille lihaksille ja niitä käytetään suhteessa liikaa, jolloin ne jäykistyvät liiallisesta rasituksesta. Kun opitaan aktivoimaan tärkeitä tukilihaksiamme ja käyttämään niitä oikein, rasitus ei kohdistu ainoastaan pinnallisille lihaksillemme.

3. RIITTÄVÄT TOISTOT: Tiettyjä liikkeitä tulisi harjoitella tietyn aikaa, jotta keho tottuu liikkeisiin ja pystyy omaksumaan ne. Tiettyjä liikkeitä tulisi toistaa riittävän monta kertaa, jotta liikkeet pystytään tekemään puhtaasti ja laadukkaasti. Lukuisien toistojen myötä liikkeet jäävät lihasmuistiin, kehon liikkuvuus ja lihasvoima sekä hallinta lisääntyvät.

Lue lisää: https://www.liikejakeho.fi/tekniikkatunnit

 
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.